Marka osobista prawnika w social mediach może wspierać markę jego kancelarii i to czasem skuteczniej niż działania marketingowe kancelarii! 

Przykładów można mnożyć, szczególnie na portalu Linkedin.

Na przykład moja firma MUST READ MEDIA (największy w Polsce organizator konferencji prawniczych) ma 3 tys. obserwujących na Linkedin, a ja ma ponad 20 tys., Michał Babicz ma 14.5 tys. obserwujących a jego kancelaria Filipiak Babicz Legal ok 3. tys.

I ta zależność dotyczy wielu innych firm (nie tylko prawniczych), których właściciele są aktywni w social mediach (np. PANEK CarSharing ok. 3 tys. obserwujących a Maciej Panek ponad 18 tys.

Powód jest oczywisty. Social media opierają się na relacjach międzyludzkich. Wolimy śledzić ludzi a nie firmy. Rozmawiać z ludźmi, którzy je stworzyli a nie marketerami obsługującymi ich profile firmowe.


Autor: Witold Jarzyński