W związku z rozpoczęciem „sezonu” rankingów prawniczych postanowiłem omówić kilka kwestii związanych z udziałem w nich.

1️⃣ Kancelarie uczestniczą w nich, aby mieć potwierdzenie swojej jakości dla klientów a Ci – szczególnie Ci międzynarodowi – zwracają na to uwagę.

2️⃣ Międzynarodowi klienci nie znają i nie zwracają uwagi na polskie rankingi (niektóre największe kancelarie nawet nie biorą w nich udziału) – tutaj komunikacja marketingowa powinna być kierowana na polskich klientów.

3️⃣ Tak, za niektóre rankingi trzeba zapłacić. W sensie żeby wziąć w nich udział, trzeba wnieść opłatę, często nie małą. Ale pozycja w rankingu to już kwestia merytoryki zgłoszenia.

4️⃣ Bardzo ważne jest więc nie tylko co zgłaszamy (jakie osiągnięcia), ale jak to robimy. To swojego rodzaju sztuka (umiejętność), poszukiwana przy rekrutacji pracowników do marketingu.

5️⃣ Jeżeli nie masz działu marketingu to nic nie szkodzi. Na rynku są freelancerzy, z doświadczeniem w tym temacie. Jak chcesz mogę i kilku polecić.

6️⃣ Zalew ogłoszeń o sukcesach w sezonie rankingowym może irytować, ale raczej tylko środowisko prawnicze, nie klientów. Klienci nie mają na linkedin 90% prawników więc oni nie mają poczucia, że z każdego postu na Linkedin ktoś chwali się nominacją.

7️⃣ Można żyć bez bycia w rankingach. Znam wielu wybitnych prawników, którzy w nich nie biorą udziału, bo nie widzą sensu biznesowego. Dla większości jednak prawników to duża nobilitacja i ma znaczenie pod kątem przyszłych rekrutacji i perspektyw zawodowych.

Autor: Witold Jarzyński


Chcesz rozwinąć swoją karierę? Znaleźć nową pracę? Zbudować markę osobistą?

Napisz do mnie: rekrutacje@jltr.pl lub zadzwoń: 502 342 502.