Czy szkolenia, webinary i konferencje sprzedają? W MUST READ MEDIA organizujemy blisko 150 takich wydarzeń rocznie, ze wszystkich zmian prawa, na których występuje ok. pół tysiąca prelegentów. Czasem zastanawiają się oni czy takie wystąpienie przyniesie im klientów? Jaka jest odpowiedź? Moim zdaniem: tak i nie.
Tak, bo budowanie wizerunku eksperta, reklama marki kancelarii/firmy w długim terminie przekłada się na nowe zlecenia. Widzę to po własnej kancelarii JBP Jarzyński Brzeziński Partners, gdzie w ten sposób w ostatnim roku zdobyliśmy 3 klientów. Bardzo często przekłada się to na obecność na tzw. „short liście” klienta, gdy pojawi się u niego problem prawny. Bardzo często klienci „googlują” kancelarie zajmujące się danym tematem (trafiają wtedy na program naszych wydarzeń), lub odzywają się do prelegentów, których wystąpienia zapadły im w pamięć podczas konferencji.
Nie, bo rzadko zdarza się, żeby od razu po prelekcji, ktoś dostał zlecenie. Zdarzają się takie przypadki, ale to jednak rzadkość. Wystąpienia bowiem to element marketingu kancelarii a nie sprzedaży. To mała, acz ważna różnica.
A co na to rynek prawniczy? Pod koniec marca 2024 r. zapytałem na swoim profilu o zdanie prawników. Wyniki nie były dla mnie zaskoczeniem, bo aż 85% prawników uznało, że warto występować na webinarach, szkoleniach lub konferencjach prawniczych.
Masz pytania?
Chcesz budować swoją markę osobistą? Rozwinąć karierę? Znaleźć pracę? Skontaktuj się ze mną:
Witold Jarzyński, rekrutacje@jltr.pl, 502 342 502.